söndag 21 november 2010

Hur tar du hand om din bh?

Jag erkänner, jag är riktigt dålig på att ta hand om mina bh:ar, vilket är ganska synd när man kanske lägger 400-500 på dem. Så jag tänkte skriva ihop en liten lathund för både mig och er med saker som man ska tänka på när man sköter om sina dyrgripar.

  • Använd alltid en tvättpåse eller ett örngott när du tvättar din bh. Förutom att skydda tvättmaskinen från byglar på rymmen förhindrar du att din bh töjs ut eller tappar formen.
  • Tvätta på 30 grader eller på fintvättsprogrammet. 
  • Vissa tycker att man ska tvätta med speciella tvättmedel för underkläder och visst har du jättedyra silkesunderkläder kan det vara en idé men annars känns det ganska onödigt.
  • Torktumla aldrig din bh, då kommer den definitivt att att tappa formen.
Hoppas att det här hjälper er litegrann, jag kommer definitivt att tänka på det nästa gång jag är i tvättstugan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar